Gastro Pass CARD

Nejčastější otázky a odpovědi

Nejčastější otázky a odpovědi

Zaměstnavatel

Jak funguje stravenková karta Gastro Pass CARD – spolupracujete s Visa nebo MC?
GPC funguje jako běžná platební karta. Naše karta je však privátní, Sodexo je jejím vydavatelem. Máme tak celý proces výroby a správy pod kontrolou. Díky tomu jsme mohli vytvořit řešení, které vyniká uživatelskou přívětivostí a rychlostí.
Je u stravenkové karty zachována daňová výhoda, jako je tomu u papírové stravenky?
Ano, nic se nemění - i u karty a elektronického stravného zůstává daňová výhodnost zachována.
Jak mohu kartu pro své zaměstnance objednat?
Pošlete nám údaje o vaší společnosti přes formulář Mám zájem o katu, který najdete v sekci Zaměstnavatel. My vás budeme obratem kontaktovat.
Jak se karta k zaměstnanci dostane?
Karty je možné doručit hromadně na adresu zaměstnavatele, nebo individuálně na domácí adresu zaměstnance. Karta je doručována v zalepené kartové obálce spolu s informací, jak kartu používat.
Kdo může stravovací kartu dobít?
Elektronické stravné může na kartu nahrát pouze zaměstnavatel.
Jak je elektronické stravné na kartu nahráváno?
Stravné objednává zaměstnavatel - stejně jako papírové stravenky - přes Sodexo objednávkový portál mojeSodexo.cz. Sodexo zajistí připsání odpovídajícího stravného na jednotlivé kartové účty zaměstnanců.
Je možné dát zaměstnancům vybrat, chtějí-li kartu nebo papírové stravenky?
Ano, zaměstnavatel si může vybrat. V rámci jedné objednávky lze kombinovat papírové poukázky i elektronické stravné. V té samé objednávce lze objednat i další stravenkové karty.
Jak je karta chráněná proti případnému zneužití?
Všechny transakce budou probíhat on-line. Při placení je v určitých případech vyžadováno zadání PIN kódu.
Jak se karta aktivuje před prvním použitím?
Kartu není nutné speciálně aktivovat. K aktivaci karty dojde automaticky první kontaktní transakcí, v rámci které si zaměstnanec nastavuje vlastní čtyřmístný PIN kód, který bude dále používat.
Kde se mohou zaměstnanci dozvědět zůstatek na účtu?
Ke každé kartě je automaticky vytvářen uživatelský účet na www.sodexo-ucet.cz, kde uživatel po přihlášení najde nejen aktuální zůstatek, ale i přehled transakcí a další informace spojené s používáním karty. Všechny informace o svém účtu uživatel najde i v mobilní aplikaci Osobní účet dostupné pro všechny telefony s OS Android a iOS. Zůstatek lze zjistit i zavoláním na Sodexo zákaznickou linku.
Co když zaměstnanec PIN kód zapomene, nebo si ho bude chtít změnit?
Pokud zaměstnanec PIN zapomene, tak ve svém uživatelském účtu nebo v aplikaci Osobní účet provede reset PIN kódu a následně si na POS terminálu při dalším placení (přes kontaktní transakci) nastaví nový PIN kód. V případě změny PIN kódu postupuje úplně stejně.
Co když dojde ke ztrátě či odcizení karty?
Pokud dojde ke ztrátě či odcizení karty, lze ji jednoduše zablokovat a tím ochránit prostředky na kartovém účtu. Následně lze požádat o vydání nové karty. Tyto úkony může zaměstnanec provést jak v uživatelském účtu, tak prostřednictvím mobilní aplikace Osobní účet.
Jak funguje aplikace Mobilní platba?
Aplikace Mobilní platba Vám umožňuje nahrát si kartu Gastro Pass CARD do Vašeho chytrého telefonu. K stáhnutí je aplikace na Google Play pro všechny telefony s OS Android a NFC technologií. Mobilem můžete platit ve všech partnerských místech, které přijímají Gastro Pass CARD a disponují bezkontaktním platebním terminálem. Pro platbu mobilem musíte mít na telefonu zapnuté NFC, nemusíte ale být připojeni k internetu. Více informací k registraci karty do aplikace najdete na stránkách Sodexo Benefity.
Je možné vybrat kartou hotovost v bankomatu či u partnera přes službu cash-back?
Výběr hotovosti z ATM ani přes službu cash-back není možný. Karta slouží pouze k úhradě jídla a potravin.
Může zaměstnanec doplatit část nákupu hotovostí nebo běžnou platební kartou?
Ano, je to možné.
Jaké zařízení potřebuje restaurace/prodejna pro přijímání stravenkových karet Gastro Pass CARD?
Sodexo stravenkovou kartu lze přijímat na běžném platebním terminálu, tabletu či chytrém telefonu se staženou Sodexo platební aplikací. Telefon/tablet musí podporovat NFC technologii.
Jakou platnost má elektronické stravné dobité na účty zaměstnanců?
Platnost elektronických stravenek je až 16 měsíců (nové elektronické stravenky platí vždy od 1. září a ztrácí platnost k 31. prosinci následujícího roku)

- prostředky nabité od 1. 1. do 31. 8. platí vždy do konce téhož roku.
- prostředky nabité od 1. 9. do 31. 12. platí do konce roku následujícího.

Při transakcích kartou se automaticky čerpají nejstarší prostředky na účtu.

Zaměstnanec

Jak funguje stravenková karta Gastro Pass CARD?
GPC funguje jako běžná (bankovní) platební karta, ke které máte svůj účet, na který vám zaměstnavatel posílá vaše elektronické stravenky. Kartou pak platíte za jídlo v restauracích, kantýnách, supermarketech, rychlých občerstveních, řeznictvích… (stejně jako s papírovými stravenkami).
Nově si můžete vaši Gasto Pass CARD nahrát i do mobilu prostřednictvím aplikace Mobilní platba dostupné pro všechny telefony s OS Android a technologií NFC a platit mobilem.
Kde mohu kartou zaplatit?
Seznam partnerů, kteří přijímají Gastro Pass CARD, naleznete ve svém účtu www.sodexo-ucet.cz po kliknutí na odkaz „Více“ v záložce „Kde uplatnit Gastro Pass CARD“. Odkaz vás přímo nasměruje na náš vyhledávač provozoven, kde už budete mít automaticky nastaven filtr produktu.
POZOR: V řetězcích není možné platit kartou u samoobslužných pokladen!
Jak mohu zaplatit elektronickou stravenkou?
Platby kartou probíhají kontaktním i bezkontaktním způsobem na platebních terminálech nebo na chytrých telefonech a tabletech s aplikací Sodexo. Zaplatit můžete i na pokladních systémech s NFC čtečkou.

Nově si můžete vaši Gasto Pass CARD nahrát i do mobilu prostřednictvím aplikace Mobilní platba dostupné pro všechny telefony s OS Android a technologií NFC a platit mobilem.
Co je Sodexo osobní účet?
Sodexo vám automaticky ke kartě Gastro Pass CARD zřídí účet, kde naleznete všechny potřebné informace a nástroje pro správu vaší karty (přehled transakcí, zůstatek na účtu, manuál…).
K dispozici je vám na adrese www.sodexo-ucet.cz.
Váš účet můžete také pohodlně spravovat v aplikaci Osobní účet ke stažení Google Play a AppStore. První přihlášení do účtu ale musíte provést přes internetový prohlížeč na vašem počítači, až následně můžete využívat mobilní aplikaci.
Jak se přihlásím do svého osobního účtu?

A) Pokud vám kartu předal zaměstnavatel

Budete potřebovat dopis, který jste obdrželi s kartou, v jehož horní části máte uvedené číslo karty a svůj bezpečnostní kód. Na stránce www.sodexo-ucet.cz klikněte na tlačítko „První vstup“ a následně pokračujte dle pokynů.

B) Pokud vám karta přišla poštou na soukromou adresu

Budete potřebovat svou kartu (její číslo) a e-mail, který jste obdrželi od Sodexo („Objednávka karty Sodexo Gastro Pass CARD“). Na stránce www.sodexo-ucet.cz klikněte na tlačítko „Zapomněl(a) jsem heslo“. Následně zadejte své uživatelské jméno a e-mailovou adresu, tyto údaje najdete v e-mailu od Sodexo. Dále pokračujte dle pokynů.
Jak se ke mně karta dostane?
Karty je možné doručit hromadně na adresu vašeho zaměstnavatele nebo individuálně na vaši soukromou adresu. Karta je doručována v zalepené kartové obálce spolu s informačním letákem, jak kartu aktivovat a používat.
Způsob doručení karty volí váš zaměstnavatel.
Jak je karta chráněna proti případnému zneužití?
Všechny transakce probíhají on-line. Při placení je v určitých případech vyžadováno zadání PIN kódu.
Jak mám kartu aktivovat před prvním použitím?
Kartu není nutné speciálně aktivovat. K aktivaci karty dojde automaticky při první platbě, která musí být provedena kontaktním způsobem (kartu je nutné zasunout do platebního terminálu). V rámci této první platby si také nastavíte a zvolíte svůj PIN. PIN musí být čtyřmístný! Pokud vám karta přišla poštou na soukromou adresu, je potřeba před použitím její převzetí potvrdit ve vašem Sodexo osobním účtu. Bez tohoto kroku není možné kartou zaplatit.
Co když zapomenu svůj PIN kód nebo si ho budu chtít změnit?
Pokud PIN zapomenete, tak ve svém uživatelském účtu na www.sodexo-ucet.cz nebo v aplikace Osobní účet provedete reset PIN kódu a následně si na platebním terminálu při dalším placení (při kontaktní platbě – zasunutí karty do platebního terminálu) nastavíte nový PIN. V případě změny PIN kódu se postupuje stejným způsobem.
Kde se mohu dozvědět svůj zůstatek na účtu?
Informace o aktuálním zůstatku najdete ve svém Sodexo osobním účtu účtu nebo v mobilní aplikaci. Zůstatek lze kdykoliv zjistit i zavoláním na Sodexo zákaznickou linku 233 113 435.
Co když dojde ke ztrátě či odcizení karty?
Pokud dojde ke ztrátě či odcizení karty, lze ji jednoduše zablokovat přes Sodexo osobní účet nebo prostřednictvím mobilní aplikac, a tím ochránit prostředky na kartovém účtu. Kartu také můžete zablokovat zavoláním na Sodexo zákaznickou linku 233 113 435. Následně lze požádat o vydání nové karty.
Je možné vybrat kartou hotovost v bankomatu či u partnera přes službu cash-back?
Výběr hotovosti z ATM ani přes službu cash-back není možný. Karta slouží pouze k úhradě jídla a potravin.
Mohu doplatit část nákupu hotovostí nebo běžnou platební kartou?
Ano, je to možné.
Co dělat, když je platba na terminálu zamítnuta?
Může se stát, že na první pokus může selhat připojení terminálu k internetu. V tomto případě požádejte obsluhu terminálu o opakování platby. V případě, že i po opakovaném pokusu platba neproběhne, prosíme, dejte nám o tom vědět. Použijte formulář na stránkách www.gpcard.cz/zamestnanec pod tlačítkem „CHCI NAHLÁSIT PROBLÉM S PLACENÍM KARTOU“.
Co mám dělat, když mi nejde zaplatit bezkontaktním způsobem?
V tomto případě, prosíme, zkuste platbu provést kontaktním způsobem – zasuňte kartu do platebního terminálu a zadejte PIN.
Jak mohu spravovat svou kartu přes Sodexo osobní účet?
Do svého účtu se můžete přihlásit přes webový prohlížeč ve svém počítači na adrese www.sodexo-ucet.cz. Pokud chcete přistupovat k účtu přes mobilní telefon, tak si můžete stáhnout speciální aplikaci Sodexo osobní účet, kterou najdete v Obchodě Play (pro telefony se systémem Android) nebo v App Store (pro telefony Apple se systémem iOS). Do účtu se pak jednoduše přihlásíte pouhým kliknutím na ikonu na displeji telefonu.
Do kdy musím utratit elektronické stravenky, aby mi nepropadly? A kde zjistím, kdy končí jejich platnost?
Platnost elektronických stravenek je až 16 měsíců (nové elektronické stravenky platí vždy od 1. září a ztrácí platnost k 31. prosinci následujícího roku)

- prostředky nabité od 1. 1. do 31. 8. platí vždy do konce téhož roku.
- prostředky nabité od 1. 9. do 31. 12. platí do konce roku následujícího.

Při transakcích kartou se automaticky čerpají nejstarší prostředky na účtu.

Informaci o konci platnosti Vašich elektronických stravenek naleznete ve svém Sodexo osobním účtu v Detailu stravenkového účtu účtu a v mobilní aplikaci v sekci Moje účty.